Franz-Haniel-Gymnasium

Duisburg-Homberg

 
 

Unterrichtsinhalte im Fach Englisch, Sek. I

Jg. 5 – English G 21, A 1

  • New school, new friends (personal pronouns + be; can / can’t; imperatives)
  • A weekend at home (simple present statements; plural of nouns)
  • Sports and hobbies (simple present questions; adverbs of frequency; word order)
  • School: not just lessons (simple past)
  • Great place for kids (word order in subordinate clauses)
  • Lektüre

Mögliche Projektarbeit: Wanted-Poster, classroom vocabulary, birthday calendar, Familienstammbaum, Gestaltung eines Traumhauses, Vorbereitung einer Party, Tagebucheinträge

Jg. 6 – English G21, A 2

  • Back to school (subject/object questions with who and what)
  • What money can buy (possessive pronouns; compounds with some and any; comparison of adjectives; going to-future)
  • Animals in the city  (will-future; conditional sentences type 1; adverbs of manner)
  • A weekend in Wales (present perfect; word order: place & time)
  • Teamwork (relative clauses; question tags)
  • Lektüre

Mögliche Projektarbeit: Schulprojekt zum Thema Kleidung, Poster zu verschiedenen Tieren, Präsentation der eigenen Stadt

Jg. 7 – English G21, A 3

  • My London (present perfect simple / progressive with since and for)
  • Island girls (conditional sentences type 2)
  • Time for sport (contact clauses; passive)
  • Growing up in Canada (indirect speech with backshift)
  • A teen magazine (reflexive pronouns + each other / one another; modal substitutes)
  • Lektüre

Mögliche Projektarbeit: Programm für ein Musikfestival, Planung eines Ausflugs nach London mit Kurzvorträgen, Vortellung verschiedener Sportarten, Email-Freundschaft mit eienr kanaischen Schule, Entwerfen eines Schulmagazins

Jg. 8 – English G21, A 4

  • New York, New York (gerunds)
  • Both sides of the story (conditional sentences type 3, indirect speech)
  • California, land of dreams (personal passive)
  • Hermann says “Willkommen” (countable/ uncountable nouns, definitive article)
  • Atlanta rising (non-defining relative clauses)
  • Lektüre

Mögliche Projektarbeit: Präsentation über die USA (Grand Canyon), Präsentation der Sehenswürdigkeiten in New York City, Erstellen einer Filmversion einer Geschichte, Präsentation zu Bürgerrechtlern / Bürgerrechtsbewegung in den USA

Jg. 9 – English G21, A 5

  • Down under in Australia (to-infinitives instead of relative clauses)
  • The road ahead (gerund with its own subject; gerund vs. infinitive; phrasal verbs)
  • Stand up for your rights (participle clauses instead of adverbial clauses; compound participles)
  • Teen world (should; had better; be supposed to; the + adjective; English verbs instead of German adverbs)
  • Lektüre

Mögliche Projektarbeit: Projekt über „Outback“, Kultur der Aborigines, Rassismus und die „Gestohlenen Generationen“; Vorbereitung eines mögliches Austauschjahres in Australien, Studieren im Ausland, Referate über die Vereinten Nationen und Menschenrechte weltweit, Filmanalyse, Umfrage zur Jugendkultur an der eigenen Schulen / im Wohnort